Název: Name: | Curtiss YP-37 | Curtiss YP-37 |
Originální název: Original Name: | Curtiss Hawk 74? | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1939-DD.MM.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo , New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1939-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 13 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1939 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2596 kg | 5723 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3125 kg | 6889 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 3,6in |
Délka: Length: | 10,010 m | 32ft 10in |
Výška: Height: | 2,890 m | 9ft 5,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 235.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 142,564 kg/m2 | 29.2 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-21 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 857,5 kW. Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček. | Allison V-1710-21 twelvee-cylinder liquid-cooled vee turbosupercharged engine, rated at 1,150 hp for take-off, driving a three-blade constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 533 km/h v 6096 m | 331.2 mph in 20000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 491 km/h v ? m | 305.1 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,5 min do 6096 m | 8,5 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10363 m | 33999 ft |
Dolet: Range: | 917 km | 569.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1400 km | 869.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji vpravo nad motorem a 1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji vlevo nad motorem. | One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right upper the engine with 200 rounds and one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AN-M2 left upper the engine with 600 rounds. |
Uživatelské státy: User States: | USA | United States |
Poznámka: Note: | Letoun byl byl poháněn oproti nepovedenému prototypu XP-37 poháněn mírně výkonnější verzí motoru Allison, tento motor byl přeplňován také jiným typem turbokompresoru. Na výkonech se to, bohužel, nijak neprojevilo. Konstruktéři se snažili zlepšit výhled z kabiny, ta byla mírně posunuta vpřed a trup byl, z důvodu vyvážení, prodloužen v ocasní části o více než 0,5 m. Celkem bylo vyrobeno 13 předsériových letounů YP-37. které byly testovány armádním letectvem v Ohiu, přednost ale nakonec dostal Curtiss P-40, který byl poháněn spolehlivou verzí motoru Allison bez turbokompresoru a byl tak mnohem spolehlivější a letoun poskytoval lepší výhled než "dlouhonosý" YP-37. | After the disappointment with the prototype XP-37, the design team went to a series of modifications and was hoped that some improvement would be offered by the 13 service-test YP-37 airframes which were 0.56m longer and had the V-1710-21 engine. The YP-37 aircraft went through rigorous tests at Wright Field, Ohio, including gunnery tests, but the visibility problem was not resolved and the YP-37s were not as stable as Army pilots wanted. Serious consideration was given to further development, but at the time Curtiss was also about to come forth with the P-40 which offered an inline powerplant without the drawbacks. Though they contributed to knowledge gained by fighter designers and tacticians, the YP-37s never reached operational service as other types. |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Profile No. 45 Curtiss Army Hawks, Profile Publications, England. Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0 http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-37.html www.csd.uwo.ca http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p37.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Curtiss YP-37 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Curtiss YP-37 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |